اخبار و رودیدادها

حضور سفیر صلح و دوستی در دبیرستان تزکیه


خلاصه :

بدون هیچ دلیلی کشیده ی محکمی مقابل دوستانم به صورتم زد. گیج شدم. ناخودآگاه یقه اش را گرفتم و او را هل دادم. وقتی به خودم آمدم با خودم گفتم : وای! یقه ی گروهبان حمید را گرفتم؟!گفت : دستت را بیار پایین


بدون هیچ دلیلی کشیده ی محکمی مقابل دوستانم به صورتم زد. گیج شدم. ناخودآگاه یقه اش را گرفتم و او را هل دادم. وقتی به خودم آمدم با خودم گفتم : وای! یقه ی گروهبان حمید را گرفتم؟!
گفت : دستت را بیار پایین – آوردم – با سر، ضربه ی محکمی به دماغم زد و مشت محکمی به شچم چپم وارد کرد.
سختی ها و ظلمی که بر ایران و ایرانی می رفت جلوی چشمانم را گرفت ...
دستم را بلند کردم و چنان سیلی محکمی به گوشش زدم که کلاه قرمزش حدود 2 متر آن طرف تر پرتاب شد.
دیگران که در صف بودند این درگیری را که در مقابل در ورودی و خروجی اردوگاه اتفاق افتاد، دیدند ...

آنجه در چند سطر گذشته مرور کردیم گوشه هایی از خاطرات سالهای اسارت یکی از دلاورمردان آزاده ، جانباز  حاج حسین اسلامی (آبادانی) برگرفته از کتاب دست بالای دست ، به قلم سید کاظم رکنی بود .
فضای دبیرستان تزکیه از صدای صلوات های پی در پی دانش آموزان به پاسداشت مرور خاطرات  دلیرمردیهای حاج حسین اسلامی پر شده بود .


سخنان دلنشینی که حاکی از پیامهایی بود که این نماینده از گروه اسرا به آن اشاره داشت ؛ دفاع از ولایت تحت هر شرایطی ، مراقبت از اموال بیت المال و ... همه و همه از جمله مواردی بودند که آقای اسلامی به آن اشاره کردند.
در انتهای برنامه نمایش فیلم مستندی از قسمتی از زندگی این جانباز و آزاده سالهای جنگ پخش شد که در آن یکی از شکنجه گران دوران  اسارات ایشان برای طلب حلالیت نزدشان آمده بودند و بعد از کسب حلالیت در دفاع از حریم حرم در جنگ سوریه به شهادت رسیده بود و البته این خبر در زمان خود در بسیاری از خبرگزاریها مطرح شد و به این وسیله حاج حسین اسلامی تبدیل به سفیر صلح و دوستی در بین کشور عراق و ایران شد .

در ویژه برنامه گرامیداشت ایام دفاع مقدس امسال که در  دبیرستان تزکیه  برگزار شد میهمان ویژه دیگری حضور داشتند . خانم عصابخش یکی از قاریان بین المللی و  برتر ملی که به تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید پرداختند .
پخش کلیپ بازدید دانش آموزان پیش دانشگاهی از آسایشگاه جانبازان ثارا... از دیگر  برنامه های این مراسم بود.
برگزاری نماز جماعت پایان بخش مراسم گرامیداشت دفاع مقدس امسال بود .

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

 

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران