اخبار و رودیدادها

ترنم اندیشه در دبیرستان تزکیه


خلاصه :

  {phocadownload view=file|id=۱۳۹|target=s} "بدانید که بدون تحقیق، بدون نوآوری، بدون ژرف یابی در هیچ مقوله ای انسان نمی تواند به هدف های والا دست پیدا کند. اگر ژرف یابی و پژوهش نباشد، نتیجه اش یک جا

 

{phocadownload view=file|id=139|target=s}

"بدانید که بدون تحقیق، بدون نوآوری، بدون ژرف یابی در هیچ مقوله ای انسان نمی تواند به هدف های والا دست پیدا کند. اگر ژرف یابی و پژوهش نباشد، نتیجه اش یک جا ایستادن، در جا زدن و با دنیای پیرامون خود به تدریج بیگانه تر شدن است.
مسئله برنامه ریزی و سرمایه گذاری بر روی پژوهش، بر روی کارهای اساسی و بنیانی، چه در علوم انسانی، چه در علوم تجربی، جزو دغدغه های ماست و باید حتما انجام گیرد."


مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای


در راستای تقویت روحیه پژوهشگری  و همکاری گروهی  و تقویت مهارت حل مساله در میان دانش¬آموزان پایه اول دبیرستان، در سالی که گذشت  16 پروژه پژوهشی دانش آموزی با هدایت معلمین راهنما با موضوعات متنوع در حوزه های علوم انسانی (فرهنگی، اجتماعی و دینی ) انجام شده است. به همین منظور نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دختران عزیزمان در قالب سمینارها و نشست هایی در روزهای 16 و 17 اردیبهشت ماه در دبیرستان تزکیه بر پا شد.
نمایش دستاوردهای پژوهشی همواره یکی از مهمترین سر فصل های آموزشی هر مجتمع علمی پویا و چابک بوده است. این مهم علاوه بر تاثیرات قابل توجه در جلب نظر جمعیت مخاطب باعث می شود تا تحقیقات و عملکردهای پژوهشی هر سال غنی تر شود. به عبارتی، در معرض دید قرار دادن نتایج یک ساله پژوهش ها، هم نقاط ضعف را نمایان می کند و هم مسیر بهبود را. اما شاید مهمترین نتیجه نمایش این دستاوردهای مورد اشاره، رقابت باشد؛ و این یک اصل اساسی و ثابت شده است که رقابت، وسعت دید، تلاش برای بهبود، میل به کمال و پویایی را به دنبال دارد.

پس روز موعود فرا رسید. قرائت آیات قرآن کریم و سرود مقدس جمهوری اسلامی ایرا ن عزیزمان فضا را متبرک نمود و فیلم های "علمک" و "تقلب"( منتخب جشنواره فیلم کوتاه عمار) نیز در ادامه پخش شد؛  پس از آن با سخنرانی مدیر مجتمع آموزشی تزکیه (جناب آقای شجاعیان) ، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی علوم انسانی (ترنم اندیشه) رسماً آغاز به کار کرد.


برگزاری سه سمینار تخصصی با موضوعات "شناخت گروهک داعش با نظریه فرهنگ غرب"، "شناخت اهداف و سیاست های هالیود" و " فمینیسم با محوریت ملاک های ارزش گذاری در جامعه غربی و اسلامی " که از طریق رای گیری و انتخاب توسط خود دانش آموزان پایه ی اول  جهت ارائه برگزیده شده بودند، از مهمترین بخش های پیش بینی شده بود.


در ادامه نیز با بازدید مدعوین محترم اعم از والدین دانش آموزان، مسئولین مجتمع فرهنگی آموزشی تزکیه، مسئولین مجتمع آموزشی میزان و نیز جناب آقای صفار هرندی (وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی) از غرفه های برپا شده، فرصتی فراهم آمد تا دانش آموزان ضمن توضیح و تشریح اقدامات خود، پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان باشند.
برگزاری شش نشست دانش آموزی  که دارای زمینه های مشابه بودند با هدایت "سرکار خانم دکتر یاوری" نیز از بخش های جذاب این دوره از نمایشگاه "ترنم اندیشه" بود که با استقبال بازدیدکنندگان نیز مواجه شد و شرکت آنان در بحث را هم به دنبال داشت.


اقامه ی  نماز جماعت در اذان گاهی ظهر روز پنجشنبه 94/2/17 پایان بخش  نمایشگاه دو روزه ی دستاوردهای پژوهشی در حوزه ی علوم انسانی ویژه ی پایه ی اول دبیرستان تزکیه بود.


"سعیده بختیاری"
معاون فرهنگی دبیرستان تزکیه



"موضوعات نمایشگاه ترنم اندیشه"

1.ریحانه خانه ما:
- فمینیسم با محوریت ملاک های ارزش گذاری در جامعه غربی و اسلامی
- بررسی نقشهای مختلف زن از دیدگاه اسلام و غرب
- کارکردهای خانواده

2.مصباح هدایت:
- حقانیت اسلام
- نقش ارتباطات در رسیدن به هدف خلقت
- وظایف منتظران امام مهدی (عج)

3.طنین آیینه ها:
- کاربری تلفن همراه توسط دانش آموزان دختر دبیرستانی
- هویت و تاثیر ارتباطات شبکه های مجازی بر آن
 مد وهویت و تاثیر آن بر پوشش

4.آئین زیستن:
-- نقد و بررسی سبک زندگی و عوامل موثر بر آن
- بررسی سیر تحول معماری در ایران و عوامل موثر بر آن

5.حرمت حریمها:
-چرایی عدم اجرای قوانین در ایران و آمریکا
-بررسی معضلات فرهنگی با تاکید بر بدحجابی
-مقایسه اهداف نظام آموزشی در مقطع دبستان در ایران و ژاپن

6.امپراطوری در سایه:
- شناخت گروهک داعش با نظریه فرهنگ غرب
- شناخت اهداف و سیاست های هالیوود

 

 {phocadownload view=file|id=139|target=s}

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران