اخبار و رودیدادها

عامل آرامش و شادکامی در زندگی


خلاصه :

.


پاسخ :
مهم ترین و بلکه تنها عامل آرامش انسان ، یاد خدا است . قرآن کریم می فرماید : « أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (رعد/28) بنابراین هرچه ارتباط ما با خداوند قوی تر باشد ، آرامشمان بیشتر می شود . یاد خدا ، توکل به او و دل سپردن به یاری او مهم ترین عامل آرامش و موفقیت در هر حرکتی به ویژه رسیدن به عزت نفس است که همیشه باید مورد توجه باشد . شما در زندگی بزرگانی همچون امام خمینی (ره) می بینید که توکل به خدا در زندگی ایشان عامل چه موفقیت بزرگی برای ملت ایران گردید .


علاوه بر آن چه گفته شد ، توجه به نکات زیر همه کمک زیادی به آرامش ما می کند :


1- مرتب توانایی ها و موفقیت های خود را به یاد آورید و آن ها را روی کاغذ بنویسید و خدا را به خاطر آن ها شکر کنید . زیرا مهم ترین نکته موثر در روحیه انسان ، درک داشته ها است یعنی این که انسان ببیند که چه توانایی ها و نعمت هایی را دارد و نسبت به آن ها توجه نماید . این توجه ، علاوه بر تقویت اراده و روحیه و برخوردهای او ، موجب شادی او نیز می شود و اصلا باید گفت که مهم ترین عامل شادکامی در زندگی انسان همین است که نسبت به آن چه که دارد و خداوند به او عطا کرده است توجه نماید . همان گونه که بیان گردید می توانید داشته های خود یعنی نعمت هایی را که خداوند به شما داده است اعم از نعمت های مادی و معنوی خود را روی کاغذ بنویسید و آن ها مرور نمایید . این اقدام باعث می شود توجه شما از نقاط ضعف به نقاط قوتتان معطوف شود و برخوردهای قوی تری داشته باشید .


 2- هرگز حرف های مایوس کننده نزنید و از ارائه تحلیل های ناامید کننده خودداری کنید . وقتی ما با این نوع سخنان آرامش دیگران را می گیریم ، خودمان هم دچار اضطراب و آشفتگی می شویم.


3- بیکار نمانید و همیشه خودتان را با یک فعالیت سازنده سرگرم کنید . بسیاری از اضطراب ها ، ناشی از بیکاری و توجه ذهن به موضوعات اضطراب آفرین است .
برای این که اراده خود را در انجام این موارد تقویت کنید ، هر شب خود را محاسبه کنید که تا چه حد این موارد  را انجام داده اید و تا چه حد در از بین بردن کم رویی خود موفق بوده اید . آنگاه موارد و با خود شرط نمایید که از فردا بهتر و با روحیه قوی تر عمل نمایید و نقص ها را از بین ببرید . ان شاءا...

 

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران