اخبار و رودیدادها

ساخت دست سازه سلول و اندامکها


خلاصه :

.

 

از یک هفته قبل از انجام پروژه از دانش آموزان خواسته شد بطور گروهی تقسیم کار کرده و وظایف هر فرد مشخص شود . همچنین همه ایده هایی که می توانست به ساخت خلاقانه یک سلول منتهی شود را روی برگه بنویسند . پس از بررسی ایده ها بهترین ایده هر گروه ،جهت اجرا انتخاب شد .

برای ساخت سلول از دانش آموزان خواسته شد مراحل انجام یک پروژه را از مرحله هدف و سوال پژوهشی تا ابزارهای لازم و تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری روی کاربرگهای مخصوص ثبت کنند . در واقع آنچه درکلاس تفکر و پژوهش فراگرفته اند را بصورت عملی در ساخت یک پروژه کلاسی بکار ببرند .

 هدف  ، ساخت یک دست سازه آموزشی جهت فهم بهتر اندامکهای سلول بود، همچنین برای  پاسخ به این پرسش  که چگونه می توان یک سلول  و اندامکهای آن را با وسایل ساده ساخت ، ایده های متفاوتی مطرح شد .برای تجزیه تحلیل کار ،درباره عملکرد اندامکها و ساختار مولکولی آنها ،اطلاعات جمع آوری شده و  نتیجه کار ساخت یک دست سازه آموزشی بود .

سلول و اندامکهای آن به شکل یک شهر ، به شکل کیک ، ژله و پاستیل ، سیب زمینی و حبوبات و ... از ایده هایی بود که دانش آموزان در ساخت دست سازه ها بکار بردند و از حاصل خلاقیتهای  آنها عکس و فیلم تهیه شد

 

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران