اخبار و رودیدادها

گزارش برگزاری جشنواره تدریس پروژه محور


خلاصه :

.

طي سالهاي گذشته پژوهش هاي دانش آموزي محدود به زنگ پژوهش و مختص به يك كلاس بود و دانش آموزان موضوعاتي بزرگ و بعضا غير قابل درك را انتخاب نموده و روي آن كار مي كردند. امسال مجتمع آموزشي تزكيه با برگزاري يك دوره آموزشي براي دبيران، روش تدريس پروژه محور را كه يكي از روشهاي نوين آموزشي است وارد تك تك كلاس هاي درسي نمود و با اجرا نمودن آن در قالب موضوعات كتاب درسي، پژوهش را به فعاليتي قابل درك و متناسب با سن دانش آموزان پايه ي هفتم و هشتم ساخت.
جشنواره تدریس پروژه محور روز به نمايش كشاندن فرايند پروژه هاي دانش آموزان در متوسطه اول تزكيه بود و اين روز برگ زرين ديگري بر سابقه ي اين مجتمع آموزشي افزود.
جلسه در ساعت 14:30 با حضور گرم و استقبال هميشگي اولياء آغاز شد و پس از پخش جدول زمان بندي مراسم، در ساعت 14:45 قرآن، توسط قاري بين المللي تلاوت گرديد. پس از پخش سرود جمهوري اسلامي، سركار خانم آق شاهي مدير گروه طرح و برنامه مجتمع، مطالبي را پيرامون روش تدريس پروژه محور ايراد نمودند. سپس در ساعت 15:30 سركار خانم خليليان معاون آموزشي به همراه منتخب دبيران به نمايندگي از هر گروه درسي به بيان تجربياتشان و چگونگي اجراي تدريس پروژه محور در كلاس هايشان پرداختند. پس از آن سرود تزكيه توسط كليه ي دانش آموزان پايه هفتم و هشتم اجرا شد و با اهداي يادگاري (خودكارهاي رنگي با لوگوي تزكيه و يادمان جشنواره تدريس پروژه محور) و سخنراني جناب آقاي شجاعيان مدير مجتمع آموزشي تزكيه، دانش آموزان در غرفه هايشان حاضر شدند و بازديد والدين از انها صورت پذيرفت.
پروژه هاي دانش آموزان در قالب ده غرفه به شرح ذيل به نمايش گذاشته شد:


1) معارف (قرآن، پيامهاي آسماني، عربي)

2) زبان انگليسي (تلفيق با درس رايانه)

3) فرهنگ و هنر (تلفيق با رايانه)

4) ادبيات فارسي

5) مطالعات اجتماعي

6) رياضي

7) علوم (فيزيك و شيمي)

8) علوم (زيست و زمين شناسي)

9) تفكر و سبك زندگي

10) كار و فناوري.


در پايان نيز جلسه با پذيرايي، بازديد از نمايشگاه كتاب، نمايشگاه حجاب، CD هاي بازي پروانه و اداي نماز جماعت مغرب و عشا به پايان رسيد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران