خلاصه :
.
کلاسهای درس، به زیرساختی سازمانی نیاز دارند تا آنها را پشتیبانی کند.
مأموریت اساسی مدارس و نظامهای مدرسه تضمین کننده این است که کلاسهای درس با کمیت و کیفیتی کافی،
برای همه دانش آموزان تحت پوشش، تجربههای ِ یادگیری فراهم کنند.
مدرسه یک نهاد اجتماعی هم هست؛
منبع دوستیابی و منزلت اجتماعی برای اکثر دانش آموزانی که در آن شرکت میکنند.
مهمتر از اینها، منبعی است برای رشد و آموزش مستمر کارکنانش.
حتما شما خانوادههای گرامی تزکیه، با دو واژه درس پژوهی و اقدام پژوهی آشنا هستید.
این دو واژه را شاید بارها از ما شنیده و در فعالیت هایمان دیدهاید.
سه شنبه هجدهم دی ماه، دبیران محترم مقطع متوسطه اول، در جمعی صمیمانه و در سطوح عالی علمی،
در دومین شورای دبیران سال97 گرد هم جمع شدند.
این بار به جای دانش آموزان، معلمان فعالیتهای خود را در بخش درس پژوهی ارائه دادند.
تمامی این ارائهها با مستنداتی از قبیل کتب درسی، کلیپهای ساخته شده از کلاسهای درس واقعی
و گاهی دست سازههای بچهها همراه بودند.
معلمان محترم از گروههای درسی گوناگون در این جلسه حضور داشتند و تجربیات خود در کلاسهای درس را به یکدیگر
انتقال میدادند. شاید در نگاه اول به نظر برسد که تجربیات گروه زبان انگلیسی چه ارتباطی میان تجربههای گروههای
علوم دارد؟
اما با کمی دقت و بررسی عمیق، در میابیم که اصل درس پژوهی بر انتقال همین تجربیات استوار است.
تا معلمان محترمبتوانند از مهارتها، تواناییها و مهمتر از همه تجربههای یکدیگر در جهت اهداف خود بهره ببرند.
«مقام معلم هرچه بالا برود، مقام تعلیم و تربیت در جامعه بالا رفته است» ؛
این جمله پربار «رهبر معظم انقلاب اسلامی» هماره پیش روی ما است و در جهت تحقق این مهم، تمام توان خویش
را به کار میگیریم.
از خداوند منان، توفیقی روز افزون برای خانواده بزرگ تزکیه خواستاریم.
شورای دبیران مقطع متوسطه اول
دی ماه1397