اخبار و رودیدادها

شبکه اجتماعی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید افتتاح می‌شود


خلاصه :

.

 

 

حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: در عرصه فضای مجازی، مطالعات ایجاد شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» تمام شد و در سال تحصیلی با حضور دانش‌آموزان نخبه افتتاح می‌شود.

وی افزود: هدف از ایجاد شبکه اجتماعی دانش‌آموزان این است که دانش‌‌آموزان نخبه کشور با هم ارتباط داشته باشند و تولیدات خود را در معرض استفاده دیگر دانش‌آموزان قرار دهند.

کفاش با اشاره به حوزه مشاوره و امور تربیتی گفت: محور اصلی فعالیت، توانمندسازی مربیان و مشاوران است و آزمونی برگزار شد و مشاوران تربیتی و تحصیلی را به لحاظ سابقه دسته‌بندی کرده‌ایم و امسال آزمونی برای مربیان نیز برگزار می‌کنیم تا دسته‌بندی شوند که این دسته‌بندی برای آموزش است، چرا که باید آموزش‌ها طبقه‌بندی شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدواریم گزارش مقدماتی دو طرح جامع تحت عنوان «سند تربیت» و «سند مشاوره تربیتی و تحصیلی» را تا پایان سال 94 به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین کار در سال تحصیلی جدید تغییر نقش مربی تربیتی از مجری فعالیت‌های پرورشی به راهبرد تربیتی است یعنی مربی در مدرسه آموزش ببیند و کار را به دانش‌آموزان واگذار کند؛ بخشی از کار را به پیشتازان، فرزانگان، انجمن اسلامی و بسیج بدهد و هدایت و راهبری را خود انجام دهد که این نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی دارد و ما این کار را شروع کرده‌ایم.

 

به نقل از فارس

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران