اخبار و رودیدادها

همایش تجلیل از پیشکسوتان تعلیم و تربیت اسلامی


خلاصه :

.

لینک تصاویر مراسم

محمود فرشیدی دبیرکل کانون مدارس اسلامی کشور در گفت وگو با خبرنگار فارس در خصوص این همایش اظهار داشت: معلمان پرچمدار تربیت جامعه و نسل صالح هستند و در این مراسم از پیشکسوتانی که در عرصه تعلیم و تربیت خدمات بی نظیری داشته‌اند تقدیر به عمل می‌آید.
وزیر اسبق آموزش و پرورش تشکیل مدارس اسلامی را الگوی موفقی برای نظام تعلیم و تربیت برشمرد و اظهارداشت: این مدارس از 70 سال پیش تشکیل شده و شهدای بزرگواری همچون باهنر و بهشتی در تشکیل آن نقش داشتند و اینگونه مدارس اسلامی ایرانی باید تکثیر و تجربیات آن در اختیار تمام مدارس کشور قرار گیرد.

در این مراسم از خانم فاطمه بلوری کاشانی همسر شهید مصطفی احمدی روشن تقدیر به عمل آمد.
وی که معلم شیمی است اظهار داشت: نسل امروز به دنبال الگوی مناسب است و ما نتوانسته‌ایم الگوی خوبی را به آنان ارائه کنیم.
بلوری کاشانی افزود: وظیفه معلمان معرفی الگوهای برتر به دانش آموزان است و جای معرفی شهدا در کتب درسی خالی است. بنابراین معلمان و آموزش و پرورش باید برای زنده کردن حس ما می‌توانیم و نیز اعتماد به نفس در بین جوانان تلاش کنند.

فرد دیگری که در این مراسم از وی تقدیر به عمل آمد فریده خزعل بلبکی (حدادیان) بود. وی از چهره‌های شناخته شده و مدیران فعال در عرصه تاسیس و اداره مدارس اسلامی در تهران است. دبیر و معاون مدرسه راهنمایی روشنگر بنیاد فرهنگی شاهچراغ، مدیر دبیرستان روشنگر، عضو موسسین مدارس غیر انتفاعی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش و کسب عنوان معلم ماندگار از جمله اقدامات وی است.
وی در این مراسم اظهار داشت: درد اصلی ما تربیت معلم است چرا که معلمان وظایف سنگینی برعهده داشته و اگر مناسب تربیت شوند نظام تعلیم و تربیت کشور را ارتقا خواهند داد.
همچنین سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی فرد دیگری بود که در این مراسم از وی تقدیر به عمل آمد. مولف کتاب بینش مطهر، پژوهش در مورد تدبر و تفسیر و مسئولیت گزینش دانشگاه امام صادق از جمله سوابق آموزشی و اشتغالی وی است.
همچنین در این مراسم غلامعلی حداد عادل در همایش بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از الگوهای برتر عرصه تعلیم و تربیت اسلامی ، با بیان خاطره‌ای از فشار رژیم شاهنشاهی در تعطیل کردن مدارس اسلامی، اظهار داشت: در آن زمان 80 مدرسه در تهران داشتیم که با فشار مزدوران شاه تنها 4 مدرسه آن هم به شرط عدم استفاده از حجاب اسلامی باقی مانده بود.
وی افزود: باید قدردان این انقلاب و حکومت اسلامی باشیم و هر فردی غیر از خدمت به انقلاب، کاری کند ضرر کرده است.

فرد دیگری که از وی تقدیر به عمل آمد مهدی تجر معلم آزاده و جانباز بود. وی در سال 66 در منطقه عملیاتی غرب کشور در اثر اصابت گلوله آرپی جی از ناحیه هر دو پا مجروح و در نهایت منجر به قطع هر دو پا از بالای زانو گردید و پس از مجروحیت به مدت 24 ساعت در کانال عراقی‌ها بود که سرانجام اسیر شد. این جانباز سه سال در زندان‌های عراق اسیر بود و زمانی که به وطن پا گذاشت به شغل شریف معلمی روی ‌آورد و به دلیل عشق به معلمین هیچ گاه مسئولیت اجرایی را نپذیرفت.
تجر افزود: با وجود مخالفت‌های بسیار هیچ گاه شغل معلمی را کنار نگذاشتم و اگر خداوند دوباره عمر دیگری به من بدهد باز معلم خواهم شد.
همچنین در این مراسم از مرحوم حاج حمید دادگسترنیا موسس مجتمع هدایت میزان تقدیر به عمل آمد. پدر وی در این همایش در خصوص روحیات و شخصیت فرزند مرحومش سخنانی بیان کرد.
غلامحسین حیدری آخرین فردی بود که در این همایش از وی تقدیر به عمل آمد. رئیس هیات مدیره مکتب نرجس و مدارس مشکات خراسان و دبیر کانون مدارس اسلامی استان خراسان رضوی از جمله سوابق وی بود.


در انتهای مراسم میهمانان ضمن پذیرایی ، طی نمایشگاهی از دستاوردهای مدارس عضو کانون مدارس اسلامی آشنا شدند.

 جهت دریافت تصاویر مراسم کلیک کنید

 

 اخبار مرتبط


باید نظریه جدیدی در اقتصاد آموزش و پرورش ارائه شود

روایتی از ماجرای نفوذ دشمن در مدارس

انتقاد از برگزاری همایش در امارات به منظور آموزش مدیران مدارس

نگران تحجر و کمرنگ شدن ارزش ها در مدارس هستیم

تقدیر از ۶ الگوی برتر عرصه تعلیم و تربیت

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران