اخبار و رودیدادها

تربیت یک ملت جز از طریق آموزش و پرورش ممکن نیست/گزارش پنجمین اجلاس مدیران مدارس کانون


خلاصه :

.

 

به گزارش خبرنگار کانون مدارس اسلامی ،محمود فرشیدی در روز نخست این اجلاس که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد،اظهار داشت: سرنوشت نسل آینده نوجوانان و جوانان دغدغه ما است و افزود : در شرایط کنونی مدرسه اسلامی سنگر مقاومت در برابر غرب است. هدف آنها حیازدایی است. اما لازم است همه مدارس به سمت الگوهای مدارس اسلامی پیش بروند و پاسخ به نیاز دولت یکی دیگر از ضروریات ایجاد مدارس اسلامی است. وزارت آموزش و پرورش به تنهایی در برآوردن اهداف متعالی تعلیم و تربیت موفق نمیشود.

در این همایش گرد - رئیس سازمان مدارس غیر دولتی- اشاره کرد : حدود 75 سال از تاسیس مدارس اسلامی میگذرد. مخالفان زیادی داشته و دارد و درحال حاضر 13000 مدرسه غیردولتی داریم.
نقش مدیر در مدرسه دقیقا مثل نقش رهبری است. و بسیار سخت و طاقت فرساست.
وی افزود : رسانه باید بتواند ارتباط بهتری با مدارس برقرار کرده و خدمات مدارس را نمایان کنند تا الگوی درست و صحیحی ارائه شود.
پایدار کردن مصوبات سند تحول بنیادین در مدارس امر مهمی است.

در این همایش حداد عادل رئیس هیات امنا کانون مدارس اسلامی اشاره کرد : با گذشت نزدیک به 4 دهه از انقلاب اسلامی به نظر میرسد شکوفایی و جلوه تازه ای در حال پیدا شدن است و الان انتظار بالاتری میرود. آثار و نتایج بذری که امام افشاندند در حال مشاهده است. جلوه آن در نماهنگ مدافعان حرم هویداست. صدور انقلاب نیازی به پول و اسلحه ندارد و ناشی از حقیقت انقلاب است. انقلاب مثل نور است که لازمه ذات آن انتشار است. زیرا صداقت در آن است و حاوی نور خداست. هر دل پاکی این نور را میگیرد.
وی در ادامه افزود : در حال حاضر برنامه دشمن این است که مردم را در مقابل انقلاب قرار دهند. مشکلاتی هم بوجود آمد اما مردم از انقلاب دست نکشیدند و با نان نداده معاوضه نکردند. رهبر هم آنچه فرمودند علنی شد.

حدادعادل افزود : بهترین شکر نعمت کار آموزشی است و ایجاد تاثیر ماندگار آموزش و پرورش است. راه اساسی تربیت است که یک فرایند بلند مدت است. و تربیت اساسی جز از طریق آموزش و پرورش میسر نیست.
دستاوردهای اساسی اروپا و .. هم از مدرسه منشا گرفته است و ایجاد اقتصاد مقاومتی با مقاومت اقتصادی در آموزش و پرورش میسر است.
سبک زندگی که رهبری میفرمایند باید شعار ما در مدرسه باشد. اما مدارس اسلامی سزاوارترند.
باید نسلی تربیت کنیم که اسرافکار نباشد. و این یک فصل از هزار فصل سبک زندگی است. باید برنامه ریزی خاص برای سبک زندگی صورت گیرد و مدارس کانون عرصه جهت یافته برای ارائه روش تربیتی سبک زندگی اسلامی باشد. شیوه های کار برای مقاوم بارآوردن بچه ها و با بصیرت کردن آنها مهم است. بصیرت چراغ راه عبور از فتنه است.

وی اشاره کرد : آمریکاییها و اروپاییها در ایران مدرسه ساختند با این فکر که کارخانه آدم سازی راه انداخته اند مثل مدرسه البرز که در سال 45 صدمین سال تاسیس را جشن گرفتند. هرکس بخواهد آینده را داشته باشد باید امروز در مدارس سرمایه گذاری کند.
مدارس اسلامی میتوانند الگو باشند. قصد ما کمک به وزارت آ.پ است. این مدارس قصد رقابت سیاسی با آموزش و پرورش ندارد. وزارت آموزش و پرورش میتواند روی ظرفیت این مدارس حساب کند.
در کشورهای مختلف هم چشم امید به سمت ایران اسلامی است. پس تک تک ما باید سعی کنیم مدرسه ما بهترین باشد و به هیچ وجه انگیزه مادی سد راه ما نباشد و کانون تمام تجربیات را جمع آوری کرده و پیرایش کند. تمام اهداف ما برای حفظ دستاوردهای انقلاب است.

احمد شجاعیان- مدیریت موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه- در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه در حاشیه این اجلاس می باشد افزود، کانون مدارس اسلامی الگوی خوبی در جهت پیاده سازی سند تحول است .

شجاعیان در ادامه افزود رقابت مدارس اسلامی می بایست در آخر به یک رفاقت تبدیل شود .

وی همچنین به هدف غربی ها از تربیت دانش آموزان سکولار اشاره کرد و نتیجه این اهداف غربی ها را دانش آموزانی واحد با تفکر سکولار برای دهکده جهانی با هدایت آمریکا دانست.

در پایان روز نخست این برنامه که در مدرسه امام صادق (ع) برگزار شد، دکتر مدرسی در حوزه تربیت در عصر رسانه ، دکتر آذین ،مدیر دبستان سراج و مدیرعامل برهان و دکتر فرید حداد عادل در خوزه فعالیت های فرامدرسه ای در مدارس اسلامی و تاسیس مدرسه در سیستان و بلوچستان سخنرانی ارائه کردند.

 اخبار مرتبط


مدرسه اسلامی، مدرسه‌ای است که نظام تربیتی اسلام را بر مدرسه حاکم کند(فارس)

تربیت یک ملت جز از طریق آموزش و پرورش ممکن نیست/ اقتصاد مقاومتی «تربیت» لازم دارد.(فارس)

در پنجمین اجلاس دبیران کانون مدارس اسلامی سراسر کشور از دو کتاب «نماز» و «حجاب و عفاف» رونمایی شد.(فارس)

نگران «گسترش روزافزون برخی مدارس غیردولتی تجاری» و «نفوذ اسلام انگلیسی در برخی مدارس» هستیم

توجه به توسعه مدارس اسلامی در سطوح بین المللی

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران