معرفی

تاریخچه


خلاصه :

.

سال ۱۳۵۸ در اوان پیروزی انقلاب، جوانانی که قبلاً امکان ورود به نهادهای رسمی فرهنگی کشور را نداشتند، با شوق فراوانی در نهادهای فرهنگی ورود پیدا کردند. از جمله مؤسسین تزکیه با پیشنهاد مرحوم پیش بین رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۱۵ (منطقه ۲ و  ۵ فعلی) ، جهت همکاری دعوت شدند. دوستان مدعو به شرطی همکاری را پذیرفتندکه یک مدرسه در اختیار آنها قرار گیرد.

خداوند رحمت کند مرحوم پیش بین را که فرمودند هر مدرسه ای را انتخاب کنید دراختیار شما، و لذا با تلاش فراوان و ماه ها جستجو به ساختمان متروکه ای در میدان توحید رسیدیم و در روزهای آخر شهریور ماه سال ۱۳۵۹ با یک عملیات جهادی ، مدرسه آماده پذیرش دانش آموزان شد و اول مهرماه ثبت نام آغاز شد!

یک کلاس اول راهنمایی و یک کلاس اول دبیرستان (پسران) ثبت نام شد و نام تزکیه هم انتخاب شد و آیه «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» زینت بخش تابلو مدرسه و با تلاشی خالصانه مدرسه جایگاه خود را پیدا کرد و با شروع جنگ تحمیلی کار فرهنگی با دفاع در هم آمیخت و شور و شعوری مضاعف ایجاد کرد و از سال تحصیلی دوم، فشار ثبت نام و درخواست مردم مؤمن که مدرسه ی خوب پسرانه درمنطقه فقط مفید و تزکیه را می شناختند، باعث حساسیّت و …. شد که الحمدلله تأسیس تزکیه پسران از باقیات و صالحات مؤسسین باقی ماند.

البته با همت دوستانی که امروزه در مسئولیت های مختلفی شاغل هستند، از جمله برادران دکتر مرتضی میرباقری (معاونت سابق سیما)، دکتر مصطفی میرباقری  (مشاور سازمان تبلیغات اسلامی)، دکتر آریان (ریاست اسبق بیمارستان سوم شعبان)، دکتر حسین صالحی(از دندانپزشکان متخصص و متعهد هیأت علمی دانشگاه تهران) و احمد شجاعیان و سایر دوستان که البته در ادامه ی حساسیت ها در سال ۱۳۶۷ بعد از انتخابات مجلس سوم و همکاری کادر مدرسه با شورای نگهبان با تغییر مدیریت و کادر تزکیه، پرسنل تزکیه در مسئولیت های مختلفی مشغول به خدمت گزاری گردیدند و در سال ۱۳۶۸ با تصویب قانون تأسیس مدارس غیرانتفاعی، الباقی همکاران تزکیه مجتمع آموزشی امام صادق (ع) را راه اندازی و در سال ۱۳۶۹ تزکیه دختران با همت همان دوستان قدیمی تزکیه و انتخاب همکارانی صدیق و مؤمن در مقطع راهنمایی و در یک ساختمان استیجاری در میدان صادقیه راه اندازی شد.

در سال  ۱۳۷۲ مقطع دبیرستان و دبستان در ساختمان احداثی موجود شروع به فعالیت نمود.

با عنایت الهی و زحمات فراوان ساختمان جدید مؤسسه در فضایی قابل قبول و استاندارد جهت مقطع دبیرستان طراحی و احداث گردید؛ همراه با مجموعه ورزشی (سالن سرپوشیده و استخر) که از اول مهر ۹۲ بهره برداری شد.

امروز مؤسسه ی فرهنگی آموزشی تزکیه توفیق دارد از دوره ی پیش دبستانی تا متوسطه دوم و همچنین هنرستان اسلامی  خدمات آموزشی و پرورشی ارائه نماید و در سال تحصیلی جاری بیست و پنجمین دوره ی فارغ التحصیلی را سپری می کند ، که هر کدام از دانش پژوهان در دانشگاه ها و عرصه های اجتماعی با نشان تزکیه و اخلاص درخششی تزکیه ای دارند.

تزکیه با تهیه ی برنامه ی استراتژی و با ارائه الگوی مدرسه ی اسلامی که در توسعه تفکر مدرسه ی اسلامی (و ولایی) برای تمامی فرهنگیان دلسوز قابل بهره برداری خواهد بود.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران