اخبار و رودیدادها

به نام خدایی که توفیق ازوست

گزارش فعالیت های فرهنگی و آموزشی متوسطه دوم تزکیه


خلاصه :

مدرسه، فرصتی برای شکوفایی استعدادها و جایگاهی برای پرورش توانمندی هاست.

به لطف الهی و با همراهی کادر اجرایی و تخصصی مجتمع فرهنگی آموزشی تزکیه، با وجود شرایط متفاوت تحصیلی امسال، فرصت دیگری مهیا شد تا در سایه ی نیت مشترک، خرد جمعی و وحدت عملی نیم سال اول ۹۹ به شکل دیگری رقم بخورد. در این مجال، گوشه نگاهی به فعالیت های دو حوزه ی فرهنگی و آموزشی خواهیم داشت.

در حوزه فعالیت های فرهنگی و در راستای دیدگاه مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار تشکیلاتی در مدرسه و کادرسازی برای ساختن جامعه ی ایده آل اسلامی بر آن شدیم تا با تشکیل اتاق فکر متمرکز و بازبینی مکرر برنامه ها، در حد توان به انجام طرحی واحد و هماهنگ بپردازیم. طرح «زبر الحدید» با تعریف چهار کارگروه فرهنگی، علم و زندگی، تبلیغات و رسانه و فعالیت های جهادی حاصل این تلاش جمعی است.
این حرکت مبارک با عضوگیری منطبق بر علاقه و توانمندی دانش آموزان در پایه های مختلف آغاز به کار کرد. تعیین سرگروه و ارائه ی شرح وظایف و ماموریت ها با هدف محوریت کار دانش آموزی گام بعدی بود.
برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی، اجرای برنامه های خودسازی و تدوین بسته های مطالعاتی معرفتی از زیرشاخه های فعالیت فرهنگی گروه های دانش آموزی بود که در قالب برگزاری برنامه های آنلاین، ساخت کلیپ، پادکست ، عکس نوشته و دل نوشته و بارگزاری  در فضای مجازی انجام شد. در این بین آن چه ارزش کار را بیشتر می کرد، عبور از چالش های پیش آمده در مسیر برنامه ریزی و اجرایی کار بود که منجر به رشد فکری بیشتری شد. الحمدلله رب العالمین

و اما مثل همیشه فعالیت های حوزه آموزشی با اتکا به روند تشکیلاتی چهار مقطع تحصیلی برای حضور موفق دانش آموزان در عرصه های حساس علمی و دانشگاهی کشور، شکل گرفت.
توانمند سازی در عرصه های علمی، نوآوری در برنامه های آموزشی، طراحی مکمل های درسی، استفاده از طرح تلفیق دروس به جهت ارتباط کاربردی مطالب درسی، برگزاری اردوهای مطالعاتی با هدف تثبیت مطالب آموزشی، برگزاری آزمون های جامع، ارزشیابی کنکور آزمایشی فرا مدرسه ای از عمده ترین فعالیت های آموزشی بود. 
کادر آموزشی تزکیه با تشکیل کارگروه های تولید محتوای مطلوب برای دبیران، تشکیل کلاس ضربان فکر برای توانمند سازی تفکر استدلالی دانش آموزان مقطع متوسطه، برگزاری طرح بوعلی به منظور شناسایی دانش آموزان مستعد و تعمیق آموخته ها و استعداد سنجی و جذب دانش آموزان برای حضور در المپیادهای علمی وادبی گام های دیگری برای رسیدن به اهداف تعریف شده برداشت. حضور موفق یکی از نمایندگان المپیاد ادبی برگ افتخاری برای مدرسه بود.
امید آن داریم همراهی و هم فکری خانواده ی بزرگ تزکیه برای تامین سلامت فکری و تقویت روحیه ی مسوولیت پذیری دانش آموزان عزیز قدمی برای به انجام رسیدن هدف والای مجموعه باشد و دعا می کنیم که همه ی این تلاش در راستای تفکر انتظار و ظهور محقق شود. ان شاءالله

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران