اخبار و رودیدادها

مهمونی غدیر


خلاصه :

همه دعوت شدیم به مهمانی بزرگ غدیر

مسافران یک به یک، به میعادگاه عشق نزدیک می‌شوند، و آن گاه فرمانی از سوی قادر متعال نازل می‌گردد و پیامبر رحمت بر تمامی اهل زمین مژده می‌دهد: «الیَوم اَکمَلتُ لَکُم دینُکُم» و دستان مهربان پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم-، دستان با صلابت علی- علیه السلام- را بر فراز آسمان بلند می‌کند و نوری عظیم این کره خاکی را فرا می‌گیرد. مژده باد بر اهل زمین مژده باد بر اهل آسمان‌ها.
علی- علیه السلام- این یکه تاز مردانگی و عدالت، علی- علیه السلام- این مظهر شجاعت و صلابت بر تخت امیری مومنان خواهد نشست. او زمین را از عدل پر خواهد کرد و عشق الهی را در دل‌های مومنان جای خواهد داد.او بعد از پیامبر رحمت و رافت یگانه حاکم بزرگ بر قلب مسلمین خواهد بود. و پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم- این گونه فرمود:
هر کس من مولای او بوده ام علی مولای اوست
و این گونه بود که خاکیان با نور پیمان بستند و دستان خود را به سوی او بلند کردند. در روزی که خداوند آن را بزرگ داشته و ملایک در آسمان‌ها به جشن و سرور پرداختند، علی امام اول شیعیان، امیر مومنان ، جانشین پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم- شد، در سرزمینی که غدیر نام داشت.

اینک بعد از سالیان دراز و از فرسنگ‌ها فاصله هنوز هم نوایی می‌آید، خوب گوش دهید؛ هنوز هم می‌توان صدای شادی ملایک را شنید. هنوز هم می‌توان ندای جبرییل بر پیامبر رحمت، که در تمامی گستره آسمان‌ها بلند بود، را شنید. هنوز هم نوای مهرانگیز پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم-، که علی- علیه السلام- را جانشین خود معرفی می‌کرد، به گوش می‌رسد ... 

 برای بزرگداشت این روز بزرگ ،جشن و مهمانی عظیمی بر پاشده بود. دراین مهمانی، مردم به نام دین  و به عشق امیرالمومنین در یک اجتماع شاد شرکت کردند.
 جمعه شانزدهم تیرماه یکهزاروچهارصدودو که روز عید غدیر بود، توفیق یافتیم در بخشی از مهمانی یا به تعبیر صمیمانه‌تر آن «مهمونی» ده کیلومتری در موکب سفینة النجاة میان مردم باشیم.

زن و مرد و پیر و جوان و کودک و نوجوان، آمده بودند تا غدیر را جشن بگیرند و دوباره با امام اول خود بیعت کنند و پیمان ببندند.

شور و غوغای غریبی بر پا بود. بی‌اغراق دهها هزار نفر از خود مردم، میزبان میلیون‌ها نفر دیگر از مردم شده بودند. هر کس هر چه داشت آورده بود.

ماهم غرفه ای برای میزبانی از مهمانان امیر المومنین مهیا کرده بودیم که در آن کودکان و دانش آموزان فضای شادی را با انجام بازی های مختلف تجربه کردند وهدیه هایی به رسم یادگار تقدیمشان شد و ساعات خوشی در این مهمانی بزرگ رقم خورد.
در کنار دانش آموزان و خانواده های تزکیه سرود خواندیم و مولودی پخش کردم و نماز جماعت خواندیم و از مهمانان پذیرایی کردیم...

گوشه هایی از این مهمانی را باهم تماشا می کنیم.

۹ ماه پیش
الهم صلی علی مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب، الذی لم یشرک بالله طرفت عینٍ ابدا.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

آتوسا جدیدی الهم صلی علی مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب، الذی لم یشرک بالله طرفت عینٍ ابدا.
عزیزم زیر سایه ی امیرالمؤمنین علیه السلام و خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها همواره موفق و پیروز باشید😘

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران