فرهنگی

برترین مادر


خلاصه :

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

شمع وجود فاطمه در خانه علی رو به خاموشی است

آخرین روزهایی است که فاطمه در خانه علی است ، آخرین نگاه ها ، آخرین سلامها ، آخرین سخنها،

تا فاطمه بود، علی در گوش هیچ چاهی، و در دل هیچ زمینی ، رازهای حزین خود را بازگو نکرد .

که فاطمه خود از چشمان علی غصه های دل ریش او را میخواند، و از سکوت گویای علی یک یک سخنانش را می شنید

️نمی دانم این جدایی برای علی سخت تر است یا فاطمه ، اما فاطمه، همه آرامش علی است، در آخرین روز، فاطمه علی را به خلوت خود می خواند تا آخرین سخنان خود را بگوید پس از علی حلالیت می طلبد.سپس میگوید: "علی جان! آیا در زندگی مرا دروغگو یافتی؟ آیا خیانت یا نافرمانی از من دیدی؟"

نمیدانم این سخنان چه غوغایی در دل علی بر پا کرد که امیرالمومنین فرمودند: "پناه برخدا ، فاطمه تو برترینی ! متقی ترینی ! عالم ترینی ، خائف ترینی ، وگرامی ترین نزد خدایی ، تو گرامی تر از آنی که تو را سرزنشی کنم مفارقت و جدایی تو برمن بسیار دشوار است"

و فاطمه که خود حجت الله علی الحجج است عقاید حقه خود را بر امام زمان خود اینگونه عرضه میکند:

اَشْهَدُ اَنْ لا الهَ اِلاّ اللهُ وَ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسولُهُ وَ اَنَّ الْجَنَّةَ حَقُّ وَ النّارَ حَقُّ وَ اَنَّ السّاعَةَ آتِیَةٌ لارَیْبَ فیها وَ اَنَّ اللهَ یَبْعَثُ مَنْ فُی الْقبورِ، یا عَلِیُّ زَوَّجْنَی اللهُ منْکَ لأکونَ لَکَ فِی الدُّنیا وَ الاخِرةِ، اَنْتَ اَوْلی بِی مِنْ غَیْرِی، حَنِّطْنی و غَسِّلْنِی و کَفِّنِّی بِاللَّیلِ وَ صَلِّ عَلَیَّ وَ ادْفِنِّی بِاللَّیْلِ وَ لا تُعْلِمْ اَحَداً وَ اَسْتَوْدِعُکَ اللهَ و اقْرَءُ عَلی وُلْدِی السَّلامَ اِلی یَومِ الْقِیامَةِ؛ "

من شهادت می دهم خدایی جز خدای یگانه نیست و محمّد(ص) بنده و پیامبر اوست و بهشت حق است و آتش جهنم حق است و همانا روز قیامت فراخواهد رسید و شکّی در آن نیست و خداوند مردگان را از قبر زنده کرده، وارد محشر می فرماید.

ای علی! خدا مرا به ازدواج تو درآورد تا در دنیا و آخرت برای تو باشم. تو از دیگران بر من سزاوارتری. حنوط و غسل و کفن کردن مرا در شب به انجام رسان و شب بر من نماز بگزار و شب مرا دفن کن و به هیچ کس اطّلاع نده. تو را به خدا می سپارم وبر فرزندانم تا روز قیامت، سلام و درود می فرستم.

علی ، سر فاطمه را به سینه گرفت وهر دو ساعتی گریستن فاطمه فرمود: ابکنی وابکی للیتامی ولا تنسی قتیل العدا بطف العراق

گریه کن علی جان گریه کن اما آن کشته دشمنی ها در سرزمین عراق را فراموش نکن

گویا فاطمه میگوید علی جان هیچ روزی روز حسین (علیه السلام ) نمی شود بیا بر حسین بگرییم. بحارالانوار، ج43، ص214

 

 

شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهراء( سلام‌الله‌عليها) را خدمت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و همه حضرات معصومين (علیهم‌السلام) و همه شما محبين اهل بیت تسلیت عرض می‌کنیم.

مهربانترین مادر

در سوگ مادر

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران