اخبار و رودیدادها

کتاب سه دیدار


خلاصه :

به مناسبت نزدیک شدن به نیمه خرداد وآغاز نهضت امام خمینی(ره)دنبال یک کتاب خوب برای معرفی بودم ، که یاد کتب سه دیدار افتادم. کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می ‏آمد» در جلد نخست خود با عنو

به مناسبت نزدیک شدن به نیمه خرداد وآغاز نهضت امام خمینی(ره)دنبال یک کتاب خوب برای معرفی بودم ،

که یاد کتب سه دیدار افتادم.

کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می ‏آمد» در جلد نخست خود با عنوان «رجعت به ریشه‏ ها» داستان ‏بلندی از زندگی امام خمینی (ره) را روایت می کند.

که در آن نویسنده ‏کوشیده ابعاد مختلف شخصیت رهبر انقلاب را در قالب یک داستان بلند مورد توجه قرار دهد.

شرح وقایع دوران کودکی امام (ره) و شکل‏ گیری شخصیت وی در دامن پرمهر مادر و صاحبه خانم (عمه ایشان)، مرام و منش پدر امام (ره) و نحوه ‏شهادت ایشان، حضور بنیانگذار کبیر انقلاب در کلاس درس مدرس، بررسی ‏شجره ‏نامه اجداد، امام و شرحی از زندگی پدر بزرگ ایشان، مراحل‏ آشنایی امام (ره) با دفتر حاج‏ آقا ثقفی تا ازدواج، موارد و عناوینی است که نویسنده به شرح آنها پرداخته است.

«در میانه میدان» عنوان جلد دوم مجموعه «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‏ آمد» است که روایتی دیگر از زندگینامه امام خمینی (ره) در قالب‏ داستان است. خاطراتی از پدر در زندان شاهی و شهادت وی در آنجا در ایام قبل از تولد امام ، استفاده از افکار و سخنان عمه «صاحبه خانم»، دوران مبارزه در جوانی، حضور با برادر جهت ‏تحصیل علوم حوزوی در اصفهان، سال مصیبتی که “وبا” ۸ تن ازنزدیکترین بستگان «امام خمینی» را به کام مرگ کشاند، حکایت هایی از همسر امام (ره) که همیشه یاور و مشوق همسرش در راه‏ مبارزات سیاسی بودند، خاطراتی از مبارزات رجال آن زمان و… از مهمترین موضوعاتی است که در این کتاب مورد توجه نویسنده قرار گرفته است.

نویسنده:نادر ابراهیمی

سوره مهر این کتاب را به چاپ رسانده است.

پیشنهاد این هفته ی کتاب خوان شو.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران