تغذیه سالم در ماه رمضان (۱)


۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۷:۳۵:۴۳
۲۴۱

با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان ، واحد بهداشت و سلامت موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه ، پیام های بهداشتی روزه داری را ارائه می نماید :

با توجه به فصل بهار و دمای مناسب این فصل و لزوم رعایت قوانین قرنطینه ، افراد بدلیل تحرک کمتر به کالری کمتری نیز نیاز دارند .

اگرچه استفاده از آجیل و انواع خشکبار و مغزها (نظیر پسته، بادام ،گردو ، فندق و ...)  مفید است اما استفاده از تنقلات شور باعث تشنگی شدید در هنگام روزه داری می شود.

  • لذا بهتر است از انواع بی نمک آجیل و خشکبار استفاده شود .

یکی دیگر از عوامل تشنگی در هنگام روزه داری استفاده از غذاهای چرب و شور و انواع سس ها در این ایام می باشد .

  • لذا انواع سس ها (مانند سس های سالاد ، سس گوجه فرنگی و ...) را از سفره غذایی حذف کنید.

برچسب‌های این مطلب:

پزشکی ماه مبارک رمضان

چندرسانه‌ای :

فواید روزه داری




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.