فرهنگی

برشی کوتاه از زندگی شهید علی مصباح


خلاصه :

شهدا، رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند.

«حواسش به اطرافیانش بود. به ندرت مرخصی می آمد. اما هر بار هم که می آمد احوال پرس همه بود. دغدغه های بسیاری داشت. با های و هوی کردن خیلی مخالف بود و نمی گذاشت حتی ردپایی از خیرخواهی و یا خدمتگزاری هایش بماند. همه او را به این که عشق عجیبی به سالار شهیدان دارد، می شناختند. این ارادت زیاد به او شجاعت خاصی داده بود. بعد به دنیا آمدن پسرخاله اش به خاله اش گفته بود: فرزندت را حسینی تربیت کن.»

علی مصباح؛ سربازی امام حسین علیه السلام را با همه این که در آغاز راه جوانی بود، انتخاب کرد و بعد از گذر دبیرستان، با این که در طراحی صنعتی دانشگاه مشهد پذیرفته شده بود، دل از دنیای فانی کند و پا به دانشگاه جهاد گذاشت.

جوان مصمم و قاطعی که شجاعانه تصمیم های بزرگ زندگیش را گرفته بود، مدافعی سرسخت برای دفاع از هویت ایرانی اسلامی مردم سرزمینش شد. خداترسی و تقوی که برای همه جوان های پاک و ناب روزهای حماسه و دفاع، رهاورد جیهه های نبرد با استکبار جهانی شده بود؛ از او تمثالی ساخت تا دیدنش دیگران را به یاد خدا و روز قیامت بیندازد. علی، مردشدن را در مرزهای دفاع از شرف و حیثیت اسلام و ایران دریافت. برای همین پایان تلاش های صادقانه و خاصانه اش، روزی شهادت در راه خدا بود و بالاخره این روح پر تلاطم در جوار شهدای شلمچه آرام گرفت.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران